وبلاگ سید احمد حسینی، مشاوره مسائل فقهی، خانواده وازدواج - اصفهان

مشاوره خانواده . ازدواج و طلاق . زندگی زناشویی.مسایل فقهی.مسایل جوانان.صیغه و ازدواج موقت در اصفهان و خوراسگان.سید احمد حسینی a

وبلاگ سید احمد حسینی، مشاوره مسائل فقهی، خانواده وازدواج - اصفهان

مشاوره خانواده . ازدواج و طلاق . زندگی زناشویی.مسایل فقهی.مسایل جوانان.صیغه و ازدواج موقت در اصفهان و خوراسگان.سید احمد حسینی a

زنان دو برابر مردان در افسردگی!

 افسردگی اختلال بالینی و روان شناختی است که به دلایل ژنتیکی و محیطی در برخی از افراد به عنوان اختلال بالینی خود را نشان می‌دهد.

فرد در هنگام بروز این بیماری علاقه و انگیزه خود را در امور مختلف از دست می‌دهد و تمایلی به ادامه کار و زندگی نخواهد داشت ; همچنین در روابط زناشویی خود مشکلاتی پیدا می‌کند.

 زمینه ایجاد افسردگی در مردان 6 تا 12 درصد و شیوع این بیماری در زنان 12 تا 25 درصد است . افسردگی تاثیر زیادی در اشتهای فرد دارد به گونه‌ای که فرد پرخوری می‌کند یا میلی به خوردن غذا ندارد; همچنین در این بیماری فرد انگیزه‌ای برای برقراری ارتباط با دیگران ندارد و به انزوا و تنهایی دچار می‌شود.

به دلیل کاهش ترشح دوپامین سروتونی و نوروپنتین علائم افسردگی در فرد ایجاد می‌شود; این عوامل علت‌های روان شناختی بیماری است.

اگر کودک در محیطی قرار گیرد که تعریف و تمجید لازم را دریافت نکند و مدام تحقیر و سرزنش شود امکان بروز افسردگی در بزرگسالی برای کودک وجود خواهد داشت.

 اگر فرد در محیطی باشد که در آن پدر و مادر دچار افسردگی باشند احتمال آموختن این عمل توسط فرزند وجود دارد

افسردگی بر اثر فشارهای روانی نیز ایجاد می‌شود. شکست در ازدواج عدم موفقیت در کنکور و از دست دادن یکی از عزیزان از جمله فشارهایی است که می‌تواند باعث بروز افسردگی شود.

دارو درمانی در شرایطی استفاده می‌شود که افسردگی فرد زیاد باشد و از داروهای 3 و 4 حلقه‌ای برای درمان این بیماری استفاده می‌شود.

: شوک درمانی یکی دیگر از روش‌های درمان این بیماری است. همچنین رفتار درمانی نیز برای درمان این بیماری استفاده می‌شود.

زنان 2 برابر بیشتر از مردان به افسردگی مبتلا می‌شوند.  زایمان بروز افسردگی در زنان را بیشتر می‌کند; همچنین به دلیل اینکه زنان بیشتر از مردان مراقب خود هستند و به روانپزشک و پزشک مراجعه می‌کنند سریع تر از بیماری خود مطلع می‌شوند.

شرایط فرهنگی جامعه به گونه‌ای است که سبب می‌شود مردان بیشتر از زنان در محیط اجتماع قرار گیرند و از این طریق زمینه‌های بروز این بیماری کمتر در مردان ایجاد می‌شود.

پس خانم ها بهتر است به فکر سلامتی روانی خود بوده و با داشتن ارتباطات دوستی و اجتماعی مناسب ،ورزش،مراقبت های پزشکی مخصوصا بعد از زایمان ، روحیه و نشاط خود را حفظ کنند. 

 

مشاوره خانواده . ازدواج و طلاق . زندگی زناشویی.مسایل فقهی.مسایل جوانان.صیغه و ازدواج موقت در اصفهان و خوراسگان.سید احمد حسینی


ahmad_hosseini87@yahoo.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد